Ineens niet meer voor jezelf kunnen zorgen na een operatie of bij ziekte. Dat heeft grote impact. Je krijgt te maken met allerlei (zorg)instanties, processen en je kan misschien niet alles meer zelf.
Voor Sensire Zorg Thuis organiseerde en faciliteerde MDesignThinking een 4-daagse design sprint om de ervaring bij klanten die in thuiszorg komen, ondanks alle spanningen, onzekerheden en onduidelijkheden die in zo’n periode spelen, zo goed mogelijk te laten zijn.
Met een multidisciplinair team bestaande uit wijkverpleegkundigen, verzorgenden en collega’s van digitalisering en communicatie ontwierpen we een nieuwe klantervaring (klantreis) voor klanten die in wijkzorg komen. Op de laatste dag testten we het ontwerp met klanten.
- Dag 1: verdiepen in klantbehoeften en organisatiedoelen. Bepalen doel Design Sprint
- Dag 2: brainstormen voor oplossingen, ideeën uitwerken naar concepten
- Dag 3: beste ideeën uitwerken en prototypes maken
- Dag 4: prototypes testen met klanten
Resultaat na 1 week: een klantvriendelijker en efficiënter ‘klant worden’ proces. Met voordelen voor klanten EN medewerkers, zoals meer tijd voor persoonlijke aandacht en minder administratie.
Klant: Sensire Academie
Expertise: consumer insights, propositie ontwerp, creatieve facilitatie
Jaar: 2020